Mike Downey jedan je od vodećih europskih i najaktivniji je producent dugometražnih igranih i dugometražnih dokumentarnih filmova. Kao osnivač i izvršni direktor kompanije Film and Music Entertainment (F&ME), utemeljio je FAME A. G., britansku neovinu produkcijsku kuću na Frankfurtskoj burzi prije 15 godina. U ovom vrlo kartkom periodu producirao je više od 50 dugometražnih igranih filmova, s partnerom producentom Samom Taylorom i predsjednikom tvrtke, četversostruko nominiranog za Oscara (za najboljeg redatelja). Prethodeći radu u filmskoj produkciji, Mike je ostvario uspješnu karijeru kao kazališni redatelj u Velikoj Britaniji, bivšoj Jugoslaviji i Njemačkoj, također jedan je od prvih izdavača na polju kinematografije kao um iza Moving Pictures grupe izdanja njegovih interesa koju je prodao prije petnaest godina. Izvanredano eklektičan F&ME katalog filmova postao je tijekom godina sinonim za produkciju izvrsnih međunarodnih igranih filmova, izabranih iz mnoštva filmova europskih, američkih, južnoafričkih, australijskih i novozelandskih autora, uključujući suradnju s VICE grupom: Bijela munja, Saul Metzsteinov GUY X s Jasonom Biggsom, film Mrtva straža (s Jamie Bellom i Andy Serkis), film Prije Kiše, nominiranog za Oscara i dobitnika Zlatnog lava na venecijanskom festivalu, te mnoštvo međunarodnih koprodukcija mnogih autora kao što su Günther Grass, dobitnik Nobelove nagrade, Thomas Keneally autor Schindlerove liste, Demonski pas (Demon Dog) odnosno James Ellroy i Clifford Irving (Podvala, HOAX). Nagrađena južnoafrička produkcija Son of Man, premijerno prikazan na Sundance festivalu, kao i Bijela munja, dok je Sjaj u očima otvorio Filmski festival u Veneciji. Producent je i Mohsen Makhmalbafsovog filma “Predsjednik”, koji je također otvorio Filmski festival u Veneciji 2014. godine.
Na međunarodnom filmskom festivalu u Fort Lauderdaleu dobio je nagradu za Producenta desetljeća koju mu je uručio Stephen Daldry, na svečanosti gdje su Alec Baldwin i George Hamilton III također primili nagrade za svoja postignuća. Ovog ožujka Filmski festival u Pragu odao je počast njegovom doprinosu europskom kinu, nastavno na mini retrospektivu koja je predstavljena na Zagreb Film Festivalu prije nekoliko godina.
Pored produkcijskog posla, Downey također zastupa svoju zemlju i industriju u mnogim domaćim i međnarodnim vijećima: već je deset godina član vijeća Europske filmske akademije, što je ove godine upotpunio zamijenivši Volkera Schloendorffa na mjestu zamjenika predsjednika Akademije, a na kojem će položaju ostati još najmanje dvije godine. Kao autoru filmske tematike, pored djelatnosti komentatora i kritičara za Screen International, Variety, Moving Pictures, Cineaste, i bezbrojnim drugim filmskim novinama, Downeyjeve knjige, The Film Finance Handbooks - a Guide for European Producers i The Self Managing Screen, objavile su europska MEDIA Business School, odnosno Britanski filmski institut.
Kazališno školovan: studirao je na Sveučilištu Warwick, postdiplomski studij završava u Parizu na sveučilištima Sorbonne i Nanterre, već dugo podučava filmske kolegije (MEGA European Masters program). Profesor je filma na Sveučilištu Thomas Ewing u Ohiu, te je član filmskog vijeća pri Sveučilištu u Oklahomi. Također je utemeljitelj i predsjednik savjetodavnog odbora Motovun Film Festivala, umjetnički savjetnik Zagreb Film Festivala i Casanovafesta, član Umjetničkog savjeta Pulskog filmskog festivala, a usko surađuje i s Amnesty International utemeljivši nagradu Amnesty za ljudska prava na međunarodnim filmskim festivalima. Radi i kao savjetnik za USAID, projekt američke vlade koji podržava razvoj filmske industrije na Balkanu i južnoj Europi. Redovno djeluje kao stručnjak za glavne financijske potpore u europskom programu Kreativna Europa.
Downey je već tri mandata član vijeća britanske Akademije za filmske i televizijske umjetnsti i jednomandatni je član povjerenstva iste. Član je vijeća južnoafričke kazališne komapnije Isango dobitinika Zlatnog medvjeda (CARMEN), zajedno sa Ianom McKellanom, Simonom Rattleom i Alanom Rickmanom. Njihova adaptacija Puccinijeve La Boheme, Breathe-Umphefumlo odigran je ove godine na Filmskom festivalu u Berlinu u prestižnom Berlinaleovom Posebnom dijelu. Downy je iznimno ponosan što je povjerenik Kampanje Bijela vrpca (White Ribbon Alliance) – međunarodna dobrotvorna udruga koja pokušava iskorijeniti smrtnost majki zbog komlikacja pri porodu u zemljama u razvoju. Nadalje, Downey je bio član mnogih ocjenjivačkih sudova filmskih festivala od Rio de Janeira, Sofije, Transylvanije, Cottbusa, Montreala, Zagreba, Motovuna, Rotterdama do Krakowa, Tbilisa i Warsawe.
Upravo dovršeni filmovi: LOST IN KARASTAN, Oscarom nagrađenog redatelja Pawela Pawlikowskog s Matthewom Macfadyenom u glavoj ulozi, RIO 50 DEGREES redateljice Julien Temple, IMAGINE Andrzeja Jakimowskog, Goltzius i Pelikanova družina (GOLTZIUS AND THE PELICAN COMPANY) Petera Greenawaya, LILET NEVER HAPPENED Jaccoa Groena, omnibus Zagrebačke priče 2. Filmovi koji upravo izlaze ili su trenutno u produkciji su La Boheme kojeg režira Mark Mornford May, The Porcupine Srđana Dragojevića, Amsterdam Express Fatmira Kocija, Streetkids united II – The girls from Rio redateljice Marie Clare Coste, Mike Downey izvršni je producent filma o legendi jedrenja Robbyju Naishu.
Projekti u 2015. godini uključuju dva filma Konstantina Bojanova: U potrazi za čudom (In search of a miracle), prema knjizi Williama Dalrymplea i Želim biti kao ti (I want to be like you), zatim romantična komedija Cassy i Jude redatelja Marca Evansa, Smrdljiva bajka Miroslava Momčilovića, Prosjakova opera (The Beggar’s opera) redatelja Marka Dornfora Maya, Kako prodati rat (How to sell a war) Rudolpha Herzoga u suradnji s VICE grupom, Elvis ide kući (Elvis walks home) redatelja Jonathana Preecea, armenski film Karavajar, te film The Mellstock Quire adaptacija romana Thomasa Hardyja Under the Greenwood tree. Upravo je dovršio zbirku eseja THE FOOL ON THE HILL – Low Altitude Thinking, koja će biti objavljena tijekom 2015. godine, nenaslovljenu zbirku poezije te kuharicu: Casanovina kuhinja – Vodič za osjetila i senzualnost hrane (CASANOVA’S CUISINE – A Guide to the Senses and Sensuality of Food).
Najbolji međunarodni i domaći distrubuteri zastupaju Downejeve filmove na svim vodećim svjetskim tržištima, i predstavljaju veliki dobitak u produkciji s ukupnim budžetom koji prelazi 300 milijuna dolara, imajući partnere u produckiji iz 35 različitih zemalja, obuhvaćajući raznovrsne žanrove, nacionalnosti i dobne skupine. Čak i nakon 50 filmova i 15 godina djelovanja u međunarodnoj filmskoj produkciji, njegova strast za eklektičnim, izazovnim, inovativno privlačnim temama u globalnom filmskom tržištu ostaje neustrašiva.