Na 62. Pulskom filmskom festivalu ukupno će se prikazati 12 različitih filmskih programa., a pored već predstavljenih natjecateljskih filmskih programa - Hrvatskog i Međunarodnog - novost je programski nazivnik nazvan Susjedi i prijatelji. Uveden je kako bi se osigurala veća vidljivost filmova iz zemalja povijesno i geografski bliskih Hrvatskoj.
I ove godine bogata povijest Festivala te hrvatske i svjetske kinematografije zasjat će još jednom kroz filmski presjek programa Pulska kinoteka i Retrospektiva. U sjećanje na Tomislava Radića prikazat će se njegov prvi (Živa istina, 1972.) i posljednji (Kotlovina, 2011.) dugometražni igrani film.
SUSJEDI I PRIJATELJI
Dugometražni filmovi iz zemalja geografski i povijesno bliskih Hrvatskoj u Puli su uvijek imali svoj dom, a imat će ga i ubuduće. Za te je filmove smišljen neformalan programski nazivnik i krajnje konkretna istoimena nagrada: Susjedi i prijatelji. Filmovi koji konkuriraju za nagradu Susjedi i prijatelji izdvojeni su iz postojećih festivalskih programa (Hrvatski program – manjinska koprodukcija, Međunarodni program, Dizalica i Pulica), a ti su pak programi definirani upravo s namjerom da malo bolje upoznamo naše susjede i prijatelje. I njihove filmove, naravno.
Filmovi kvalificirani za nagradu Susjedi i prijatelji:
Bit ćemo prvaci svijeta, Darko Bajić (Srbija, Hrvatska, Slovenija, Bosna i Hercegovina, Makedonija)
Beautiful Girl, Dominik Hart (Austrija)
Bota, Thomas Logoreci (Albanija, Italija, Kosovo)
Cure - Život druge, Andrea Štaka (Švicarska, Hrvatska, Bosna i Hercegovina)
Drvo, Sonja Prosenc (Slovenija)
Iz nekog neobjašnjivog razloga, Gabor Reisz (Mađarska)
Koza, Ivan Ostrochovský (Slovačka, Češka)
Nevidljivi dječak, Gabriele Salvatores (Italija)
Ničije dijete, Vuk Ršumović (Srbija, Hrvatska)
Patnje mladog Ede, Duccio Chiarini (Italija)
Pored mene, Stevan Filipović (Srbija)
RETROSPEKTIVA
Retrospektiva je fleksibilan program posvećen kinematografiji jedne zemlje, opusu
jednog autora ili drugoj vrsti tematski obojenih programa. Cilj je publici prezentirati
ekskluzivan filmski sadržaj koji inače nemaju priliku pogledati na redovnom kino programu, odnosno predstaviti pojedinog autora. U skladu s idejom da Pulski filmski festival posveti više pozornosti medijski manje vidljivim filmskim zanimanjima ovogodišnja Retrospektiva predstavit će presjek filmskog djelovanja majstorice maske Ivane Primorac. Impresivna filmografija i suradnja s vodećim filmskim autorima dovoljan su razlog za predstavljanje presjeka njenog filmskog opusa.
Odabrani filmovi programa Retrospektive:
Đavolji raj, red. Rajko Grlić (1989.)
Ratna zona, red. Tim Roth (1999.)
Sati, red. Stephen Daldry (2002.)
Sweeney Todd: Đavolji brijač Fleet Streeta, red. Tim Burton (2007.)
Jako glasno i nevjerojatno blizu, red. Stephen Daldry (2011.)
PULSKA KINOTEKA
Prošle godine započet program prikazivanja filmova koji su obilježili pulsku filmsku povijest nastavit će se u prilično aktivističkom smislu. Namjera je upozoriti na katastrofalnu situaciju u kojoj se nalazi hrvatska filmska baština. Digitalizirano je nešto manje od 10 posto hrvatskih dugometražnih igranih filmova i ukoliko se ta žalosna činjenica ubrzo ne promijeni dovodi se u pitanje vrijedna filmska građa. Selekciju filmova i ove je godine potpisuje Rajko Grlić, odabravši pet filmova koji su digitalizirani i restaurirani.
Odabrani filmovi programa Pulska kinoteka:
Carevo novo ruho, red. Ante Babaja (1961.)
Crne ptice, red. Eduard Galić (1967.)
Lisinski, red. Oktavijan Miletić (1944.)
Plavi 9, red. Krešimir Golik (1950.)
Tri Ane, red. Branko Bauer (1959.)
SJEĆANJE NA ŽIRU RADIĆA
Tomislav Žiro Radić je došao u Pulu 1972. godine s filmom Živa istina i nitko, pa ni valjda on sam, nije očekivao da može izazvati toliko pomutnje na Festivalu. Četrdesetak godina kasnije u Puli je bio posljednji put, s filmom Kotlovina i pri tom osvojio čak šest Zlatnih arena. Došao je i otišao iz Pule kao pobjednik, i stoga Pulski filmski festival u njegovo sjećanje prikazuje njegove filmove Živa istina i Kotlovina.