logo mob crni

logo crni

logo crni

T Logo 3c p DE

logo najbolji prijatelj festivala magenta 04

Prijavi se na newsletter

 

Ima li hrvatski igrani film dva lica?

vijesti60


Ima li hrvatski film danas dva lica, jedno festivalsko, a drugo u kinima ili je riječ o jedinstvenom identitetu koji se ne može razdvojiti? O tome je, 28. svibnja, u organizaciji Pulskog filmskog festivala održan okrugli stol na temu "Dva lica hrvatskog igranog filma". Sudionici događanja bili su: Marijana Bošnjak (Kino mreža), Vinko Brešan (redatelj), Nikica Gilić (HDFK), Ankica Jurić Tilić (Kinorama), Ivan Maloča (Interfilm), Dalibor Matanić (redatelj), Martina Petrović (MEDIA), Hrvoje Pukšec (Pulski filmski festival), Hrvoje Stipanov (Continental film), Ognjen Sviličić (redatelj), Damir Terešak (Maxima film) i Jasminka Božinovska Živalj (HTV) te moderator rasprave dr. sc. Boško Picula. Raspravljalo se o prepoznatljivosti, traženosti i uspjesima koje hrvatski film u posljednje vrijeme ostvaruje na međunarodnoj festivalskoj sceni, a s ciljem jačanja interesa domaće kino publike za hrvatski film u kinima, koji još uvijek u zadovoljavajućoj mjeri izostaje.

Na okruglom stolu predloženo je sljedeće: pojačati komunikaciju između svih sastavnica hrvatske kinematografije, od njezine proizvodnje do plasmana u kinima i promocije, zatim raditi na sustavnoj edukaciji hrvatske filmske publike, poglavito mladih naraštaja te priskrbiti sustavnu podršku medija u cilju što jače vidljivosti hrvatskog filma među domaćom publikom.

Ovim događanjem Pulski filmski festival gradi tradiciju održavanja tematskih okruglih stolova. "Za većinu domaćih filmova Pulski filmski festival je mjesto gdje po prvi puta uspostavljaju odnos s publikom. Tako i ovom inicijativom želimo poticati i jačati dijalog svih nas bitnih čimbenika u ovoj industriji kako bi hrvatskom filmu omogućili što kvalitetnije uvjete stvaranja odnosa s publikom", izjavila je ravnateljica Pulskog filmskog festivala Gordana Restović. Za vrijeme održavanja festivala, od 18. do 25. srpnja, planira se održati nekoliko ovakvih tematskih događanja čime će se sigurno nastaviti rasprava i konkretizirati prijedlozi s ovog održanog okruglog stola.

Sudionici Okruglog stola izjavili su:

Dalibor Matanić (redatelj) – "Autorski film u svakoj državi trebao bi biti zaštićen kao lički medvjed jer se ne može boriti s komercijalnim filmovima, a niska gledanost nacionalne kinematografije nije samo hrvatski problem. Zajednički ciljevi nam moraju biti: niža cijena kino ulaznice, edukacija publike i aktivna nacionalna politika za razvoj hrvatskog filma."
Ankica Jurić Tilić (Kinorama) – "Postavka da svaki film treba zaraditi pogrešna je zato što se temelji na američkom filmu, a mi smo dio europskog kulturnog kruga u kojemu je film grana umjetnosti bitna za kulturni identitet."
Ognjen Sviličić (redatelj) – "Razgovarati o uspjehu na osnovu gledateljstva američki je sistem, trebamo se boriti i za vidljivost. Mi moramo naći načina da približimo publici ono što stvaramo."
Damir Terešak (Maxima film) – "Očituje se potreba za razdvajanjem segmenta festivalskog (art) filma i filma za zabavu. Takva su pravila kao film s brojnim inozemnim priznanjima, preporukom MZOS, izvrsnim kritikama u Hrvatskoj i 700 tisuća kuna uloženih u reklamnu kampanju u kinima je imao - 4.172 gledatelja. To je frustrirajući efekt jer mislim da smo napravili sve, ali na ovakvu vrstu filma koji postiže uspjeh na festivalima teško je dovesti publiku.“
Hrvoje Pukšec (Pulski filmski festival) – "Pulski festival dobru gledanost osigurao je smanjenjem cijena ulaznica, promocijom višejezičnim plakatima za film, ali i činjenicom da je kapilarno povezan sa svojim gradom i dio je kulturnog identiteta ljudi iz Pule."
Vinko Brešan (redatelj) - "Ne postoji lijepo i ružno lice hrvatskog filma, u ovom trenutku hrvatski film je najuspješnija kulturna ili društvena djelatnost, a svesti sve na box office je preameričko i prekonzervativno."
Ivan Maloča (Interfilm) – "Box office je podvala, cijena ulaznice za američki film, osobito ako je u 3D ili Imaxu, viša je nego za, primjerice, hrvatski dječji film, pa ti rezultati nisu pravi pokazatelj. Treba istražiti koja je to kino publika. Prvi pokazatelj treba biti broj gledatelja, a tek onda box office."
Marijana Bošnjak (Kino mreža) – "Kada gledateljima približimo film i objasnimo im zašto ga trebaju gledati, doći će u kino, no problem je što hrvatske filmove dobivamo sa zakašnjenjem ili ga u druge sredine ne dolazi promovirati filmska ekipa, a mi ne želimo biti reprizno kino."
Hrvoje Stipanov (Continental film) – "Odlazak u kino danas je i trošak, jer ako odemo na projekciju nekog filma s djecom, uz kokice i ostalo, to košta oko 200 kuna što si ne može svatko priuštiti, pa pomno planira što će gledati i u tome odabiru domaći film nije u prednosti."
Nikica Gilić (HDFK) – "Osnovni problem koji utječe na gledanost domaćih filmova u kinima je nejasan odnos između producenta, distributera i prikazivača."
Martina Petrović (MEDIA) – "3.3 milijuna eura povučeno je za hrvatski film unazad par godina. Na lanjskom natječaju čak četiri hrvatska filma su financirana. Sljedeći tjedan u Europskom parlamentu ću braniti hrvatski film, a uspjeh Zvizdana će mi biti temelj za to. Nije lako biti u europskom zvjerinjaku, a ovo sada je odlična prilika."
Jasminka Božinovska Živalj (HRT) – "Zadnjih desetak godina nema tog američkog blockbustera koji ima veću gledanost nego hrvatskih film, oni su gledani bez obzira jesu li umjetnički ili komercijalni filmovi."

Fotografije s okruglog stola možete pogledati OVDJE.
O okruglom stolu iz nacionalnih medija možete čitati OVDJE i OVDJE.

 

image

Lokacije

14 festivalskih lokacija

Opširnije
predsjednica hr

Min kulture logo

GRAD PULA LOGO

zupanijodjelzakulturu
CROATIAOSIGURANJE